Coaching to nie była miłość od pierwszego wrażenia – Historia bardziej osobista…

Najpierw byłem trenerem. Może dlatego uczenie coachingu sprawia mi taką frajdę. Trenerstwa uczyłem się praktycznie, obserwując innych doświadczonych trenerów i samemu prowadząc szkolenia. Coaching pojawił się jako naturalne rozwinięcie kompetencji szkoleniowych. Firma, w której pracowałem postanowiła wdrożyć kulturę coachingową. Uczyłem więc menedżerów coachingowego stylu zarządzania, trafiając przy tym na opór ich samych i ich podwładnych. Nie każdy menedżer chciał być coachem. To mnie na jakiś czas zniechęciło do coachingu – wtedy jeszcze nie rozumiałem, jak ważna jest gotowość Klienta do pracy. Potem trafiłem na świetnych nauczycieli, doświadczyłem coachingu, poczułem jego transformacyjną moc. Spodobało mi się i pomyślałem, że coaching jest dla mnie.

Zdobywanie doświadczeń wcale nie było łatwe. Zaczynałem jak większość coachów – sesje bezpłatne, barterowe. PIerwsi Klienci za nieprzyzwoicie niskie stawki, wycenianie pojedynczych sesji. Jak ja bym wtedy wiedział to, co wiem teraz… Ileż rozczarowań byłoby mniej.

Zawsze uważałem, że jestem kiepski w sprzedaży (takie niewspierające przekonanie). Mój profil osobowości może być oceniany jako niesprzedażowy – duża ugodowość, niska śmiałość, skrajnie niska konsekwencja. Potrzebowałem znaleźć, jakiś sposób na sprzedawanie coachingu. Ileż ja książek przeczytałem, w ilu szkoleniach na temat rozwoju praktyki coachingowej wziąłem udział. Zawsze coś mnie zainspirowało i wdrażałem to do swojej praktyki. Pomocny był mój własny coaching i rady innych, bardziej doświadczonych na rynku. W ogóle uważam, że uczenie się od innych, to najlepsza strategia wspierająca mój osobisty i zawodowy rozwój.

W coachingu lubię to, że oparty jest o autentyczną, głęboką relację opartą na zaufaniu. Lubię też to, że prowadzi do transformacyjnych przełomów. Są tacy, co nie wierzą w coaching. Ja wierzę w niego mocno, bo wielokrotnie widziałem jego niesamowite efekty.

Dużo zawdzięczam coachingowi…

Pozwala mi się realizować. Daje wolność i niezależność. Już nie pamiętam, jak to jest pracować na etacie. Za to pamiętam doskonale te momenty, kiedy mogłem być obecny w życiu moich dzieci – Barka i Leny. Dzięki coachingowi mogę pracować z  moją najukochańszą żoną – Anną. Realizujemy wspólne projekty szkoleniowe i coachingowe. Razem prowadzimy firmę (i to nie jedną :-)).

Uwielbiam coaching za możliwość zabawy. Chętnie w swojej pracy używam kart coachingowych, figurek, kolorowych kartek i mazaków. Mój wewnętrzny trickster cieszy się, gdy w coachingu grupowym lub indywidualnym robię rzeczy szalone, aby wesprzeć mojego Klienta w procesie zmiany,

Bardziej poważnie… – Moja zawodowa historia

Od wielu lat szkolę i wspieram w rozwoju innych trenerów i coachów. Jestem współautorem programu nauczania w Studium Zawodowym Trenera Zmiany oraz Studium Zawodowym Coacha Biznesu. Jako Dyrektor Programowy odpowiadam za jakość kształcenia w Szkole Coachingu Zespołowego i Grupowego i zgodność programu z wymogami akredytacyjnymi International Coach Federation oraz z wymogami akredytacyjnymi Izby Coachingu.

Przygotowuję coachów do akredytacji na poziomie Associate Certified Coach (ACC) oraz do akredytacji Izby Coachingu. Superwizuję trenerów. Prowadzę treningi interpersonalne. Posiadam rekomendację I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Jestem współwłaścicielem Pracowni Coachingu NOVO oraz właścicielem firmy szkoleniowo-doradczej ARS MENTORIS. Przez 5 lat współtworzyłem markę Grupy SET. Byłem Dyrektorem Programowym Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET oraz Europejskiej Szkoły Trenerów Grupy SET. Budowałem wewnętrzne programy rozwoju trenerów w takich firmach jak: Telekomunikacja Polska, Provident Polska, SKOK Stefczyka, ND Logistics, BGŻ, Tax Care, Kredyt Bank, Lukas Bank, ZUS, Maspex.

Prowadzę własną praktykę coachingową, zarówno w obszarze life coachingu jak i coachingu biznesowego.  Tworzę programy szkoleniowe i materiały merytoryczne wspierające rozwój trenerów i coachów. Jestem psychologiem. Jestem zrzeszonym w International Coach Federation, European Mentoring and Coaching Council oraz Polskim Towarzystwie Psychologicznym.

Pracuję w oparciu o następujące podejścia:

  • w szkoleniach – szkolenia oparte na dowodach, model efektywnego treningu NOVO;
  • w coachingu i counsellingu – transteoretyczny model zmiany, Gestalt, podejście skoncentrowane na Kliencie, uważność, Coaching Globalny.

Obszary mojej specjalizacji trenerskiej:

    • umiejętności trenerskie – prowadzenie szkoleń i procesów rozwojowych przygotowujących kompleksowo do roli trenera biznesu oraz trenera umiejętności psychospołecznych,
    • life coaching i coaching biznesowy – prowadzenie szkoleń i procesów rozwojowych przygotowujących do roli coacha biznesu oraz coacha grupowego i zespołowego,
    • treningi interpersonalne i praca na procesie – prowadzenie psychospołecznych warsztatów rozwojowych,
    • coaching grupowy i zespołowy – prowadzenie grup coachingu grupowego dla osób zainteresowanych budowanie własnego biznesu szkoleniowego, wspieranie w efektywności zespołów w organizacjach biznesowych,
    • projektowanie efektywnych procesów rozwojowych – budowanie w organizacjach kompleksowych programów wdrożeniowych i rozwojowych dla kadry menedżerskiej
      i pracowników sprzedaży,
    • przywództwo i umiejętności menedżerskie – prowadzenie szkoleń i indywidualnych procesów rozwojowych dla menedżerów w organizacjach.

Moje przygotowanie merytoryczne:

Jestem akredytowanym coachem ICF na poziomie Professional Certified Coach (PCC), akredytowanym coachem i superwizorem Izby Coachingu.

  • Wydział Psychologii, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej – psycholog
  • Podyplomowe Studia Socjoterapii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie,
  • Studium Pomocy Psychologicznej, Instytut Psychologii Zdrowia PTP,
  • ABC Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu, Centrum Terapii Krótkoterminowej,
  • CoachWise Essentials™, Coaching Center,
  • CoachWise Equipped™, Coaching Center,
  • CoachWise Proficiency™, CoachWise SA,
  • Psychologia Coachingu, Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego,
  • Metodyka doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Centrum Otwartej i Multimedialnej Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Program rozwoju kompetencji trenerskich w Telekomunikacji Polskiej – ukończone szkolenia licencyjne:
    • Telefoniczna obsługa Klienta
    • Upselling, czyli sprzedaż przez telefon
    • Utrzymanie Klienta
    • Sztuka obsługi reklamacji
    • Sprzedaż wiązana i uzupełniająca
    • Ofensywne techniki sprzedaży
    • Prospecting – budowanie rynku usług
    • Rola menedżera we wdrażaniu standardów sprzedaży
    • Budowanie relacji z partnerami biznesowymi
  • Ukończenie wielu szkoleń menedżerskich i specjalistycznych z zakresu sprzedaży, obsługi Klientów i umiejętności menedżerskich.

Opinie o mojej pracy i o mnie:

Moje strony WWW: