Wielu coachów, z którymi pracuję nad rozwojem ich praktyki biznesowej, zadaje mi pytanie, czy naprawdę wybór specjalizacji coachingowej jest tak ważny? Czy life coaching, coaching kariery czy executive coaching nie są wystarczającymi obszarami specjalizacji?

Im dokładniej zdefiniujemy potencjalnych odbiorców naszych usług coachingowych – określimy ich cechy demograficzne, specyficzne potrzeby, sposoby podejmowania decyzji zakupowych, tym łatwiej będzie nam zaoferować im lepiej dopasowane wsparcie.

Klient decyduje się na coaching wtedy, gdy jego potrzeba jest tak paląca, że jest w stanie zainwestować swój czas, środki i energię, aby się z nią zmierzyć. Zmiana jest kolosalnym wysiłkiem, więc Klient potrzebuje silnej motywacji, aby na nią się zdecydować. Bardzo trudno jest zrozumieć „ból” Klienta, jeśli nie do końca wiemy, kto nim jest.

Jeśli jestem coachem kariery, to kto jest odbiorcą mojego coachingu? 40-letnia menedżerka pracująca w międzynarodowej korporacji, która zastanawiająca się, czy nie rozpocząć pracy na własny rachunek  czy 30-letnia młoda mężatka, która po zakończeniu długiego urlopu macierzyńskiego wychowawczego chce wrócić na rynek pracy? Jeśli tego nie wiesz, to jak chcesz zbudować dla niej dobry przekaz marketingowy? Gdzie chcesz jej szukać?

Pisząc o wyborze specjalizacji, myślę o zdefiniowaniu grupy najlepszych dla mnie Klientów i o stworzeniu dla nich propozycji wartości, która pomoże im stać się bardziej spójnymi i spełnionymi. To jest punkt wyjścia do stworzenia efektywnego modelu biznesowego i modelu sprzedaży.

Właśnie od tego zaczynam każdy proces coachingu przedsiębiorczości.

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: